sjarmerende edinburgh ; en reisereportasje - del tre

01:01, 02.01.2017 i reisereportasje

vi startet dagen med frokostbuffet i leiligheten vr. hele reiseflget spiste storslagen morgenmad, og tok en selfie;

(bildet vil ikke snu seg)

deretter tok vi p oss jakkene vre og satte kursen mot calton hill. calton hill ligger rett bak hotellet vrt, og vi sleit oss opp de utrolig glatte, regnvte trappene for nyte utsikten.

betalte oss opp i for f bedre utsikt. det var verdt hver krone! ogs fikk vi oss ei lita treningskt p morran.

etter ha surret rundt oppe p calton hill i en liten evighet, tatt masse utsiktsbilder og sett mot arthurs seat (OG bestemt meg for at dit gr faen ikke jeg) gikk vi tilbake til hotellet igjen. vi skulle hente vogna og stellebagen, og alle skulle sikkert tisse ogs. p veien tilbake hadde jeg planlagt svinge innom old calton burial ground, men det var STENGT! assa, wtf. utrolig surt, jeg ville DIT.

det var nesten s jeg ringte det nummeret der og bare "wtf, I wanted to visit the burial ground, because I'm a morbid person".

etter pause p hotellet snrte vi igjen vre sko og gikk mot scottish national museum. p veien passerte vi den vintage music storen jeg kjpte min frste LP-plate i i 2010, samt Greyfriars Bobby. Tok bilder av begge deler, men med engangskameraet jeg enda ikke har fremkalt. (snart).

Museumet ble godt beskt av oss, var innom det aller meste, og jeg var som forventet lei etter en halvtime. haha. skulle nske jeg digga museer! ser s gy ut vre interessert i gamle ting :ppp magnus kosa seg ihjel oppe i dyreavdelingen, samt barneavdelingen. han lekte og prvde alle greiene de hadde der. har selvflgelig bilder derifra, men de er p... engangskameraet. what else liksom!

etter en del timer p museum begynte vi bli grdig sultne, s vi lette etter en plass spise. siden vi ikke var enige p forhnd dumpa vi innom mange forskjellige plasser, men jeg ville ikke ha fisk, pl ville ikke ha veggis, brita ville helst ha lam og ingen var enige. vi lette og lette, fant en plass som var bra, men der tok de ikke i mot barn, s da mtte vi jakte videre. vi endte opp med   g rundt slottet p nedsiden og trasket sakte og rolig mot lothian road, og jeg fikk vilja mi til slutt.... hehehe... beer kitchen,

bde jeg og magnus spiste fish n chips. min fish var battered i IPA da, magnus sin var forhpentligvis ikke det. jeg drakk den ene lageren husets bryggeri hadde produsert, og den var knallgod. pl spiste gigantiske chips.

da vi ankom beer kitchen var det stille og rolig. s slo klokken 17 og det sa PANG. var ikke vrende der lenger, s vi betalte og gikk. (for en kultur i skottland da! ut og drikke l etter jobb, HVER dag. I like).

vi endte opp p shopping. for hva ellers liksom, det er jo mitt livsverk. speedshoppa p primark (fant ingenting jeg ville ha. h), brukte mere penger p lush, kjpte tre forskjellige deodoranter p boots, en leketraktor til magnus, fr jeg ble sittende fast i ken p marks and spencer. som vanlig. vi tuslet til hotellet etter en god time, dritslitne. jeg og magnus badet med badebombe fr han fikk grt og la seg. jeg benyttet anledningen til stikke tilbake p primark for se om jeg fant noe. og det gjorde jeg!

ny genser, og bukse! jeg har jo ikke hatt p meg bukse p mange r. n er buksa for stor. trist.

et litt slapt panoramabilde for illustrere kvelden vr. to dauslitne smbarnsforeldre p storbyferie. vi spiste sushi som jeg tok med meg p vei hjem fra primark. det var himmelsk godt! jeg lyver ikke nr jeg sier at jeg savner ferien vr i skottland. mye god mat, masse tid med familie og ikke minst deilige senger!

kvelden ble avsluttet omtrent fem minutter etter det siste bildet der ble tatt. tror egentlig jeg sovna p vei til senga. znrk.

02.01.2017, 01:01 reisereportasje (0)