sjarmerende edinburgh ; en reisereportasje - del to

15:47, 26.12.2016 i reisereportasje

dag to (tre) i edinburgh ga oss sol! og vind, i all mass. frokosten ble inntatt i en hast, for vi ville opp p takterrassen og sjekke ut utsikten derifra mens det enda var opphold. takterrassen.. omg! der kunne jeg ha gifta meg alts.

vi var utrolig heldige med vret denne dagen, knallsol, men litt vind.

fikk tatt litt bilder av old calton burial ground ogs. flaks var det, for den var jo selvflgelig steeeengt, som alt annet jeg hadde lyst til se :'(

vi gjorde oss ferdige p takterrassen og kom oss ut i byen. vi gikk nedover til waverly, handlet litt sjokkis og noe drikke (vannmelonjuice eller noe.. pfy!) og ventet p at hele svigersen skulle ankomme byen. flyet deres var selvflgelig litt forsinket, samt at svigerfar hadde ftt kofferten rotet bort. (Sas, host, sas). dermed hadde vi plutselig mye tid igjen fr de skulle komme, s vi gikk nedover hele royal mile, og endte midt i en demonstrasjon ved parlamentet. var egentlig ganske kult overvre, for der var det engasjerte damer ass.

deretter gikk vi hele royal mile opp igjen, og svingte ned mot hotellet der de andre skulle bo. vi gikk p feil hotell frst, satt og ventet en stund fr vi inns at det ikke var rett. p det riktige hotellet traff vi alle sammen, og magnus ble superglad for se bst, bstemoj, onkel pede og tane bita :D

tante bita tok over ansvaret for vogn og barn, og vi vandret bestemte mot dagens lunsj; pancho villas. utrolig digg meksikansk mat, og masse plass for magnus lpe rundt. tok kun bilder der med enganskameraet, og det har jeg jo som nevnt ikke fremkalt enda... hele lokalet var iallefall lilla, skikkelig lilla! nsker meg litt tilbake dit, spiste s godt veggistacos.

etter lunsjen var ferdigspist gikk vi videre oppover royal mile. det endelige mlet var edinburgh castle. britas store drm (eneste drmmen som var enda strre var holyrood house). edinburgh castle er ei borg. og det er liksom det som er. utrolig vakker utsikt fra toppen, men alle museumene der var fylt av ekle dukker, s jeg fikk panikk inni de trange gangene, og kom meg ikke ut fordi alle japanerne sto i veieeeen. slipp meg uuut. haha. ikke var det srlig tilrettelagt for vogn der heller, mye trange vindeltrapper. men akk, vi fikser, verken vogn eller unge veier noe srlig, s vi bar vogna opp og ned, og opp igjen.

mens de andre suste rundt p alt som kunne suses p, sovnet magnus i vogna. jeg meldte meg hyst frivillig til trille rundt p han. kjpte meg en kakao og brukte sikkert 100 kr p roaming mens jeg satt ute i den kalde hstlufta og kosa meg. jeg er ikke noe museumsmenneske, men jeg vil jo fortsatt vre med der det skjer, s det ble ei fin ordning p det. etter ei stund ble de andre ferdige allikevel, og vi trasket nedover royal mile igjen.

vi tok flge ned til princes street, der vi delte oss i to shoppegrupper, jeg var seff innom lush igjen, og stoppet innom marks and spencer for kjpe med litt mat til kvelden og dagen etter. vi skulle mtes senere p kvelden igjen for spise p jamies italian, men akk..

jamies italian var det man kan kalle for stappfullt. det var ikke plass til tankene vre engang. og da kommer man til det strste problemet p en ferie; hvor skal vi DA spise? nr den ene, usle planen man hadde faller i grus? vi gikk og gikk og gikk. hit og dit, sjekket menyer og var uenige. endte opp p en supertrang liten italiensk restaurant som var mer enn brkete. der satt vi i 10 minutter, fikk menyene og bestemte oss for at dette, det gikk ikke.

vi vandret betuttet tilbake mot leiligheten, og svippet innom sainsburys p veien. der kjpte vi frossenpizza og plegg. det ble alts ferdigpizza til kveldsmat, i leiligheten. den der kulinariske opplevelsen er faktisk ikke tilstede med barn.

26.12.2016, 15:47 reisereportasje (2)

Anne Grethe

26.12.2016 kl.22:20

Kulinariske opplevelser er absolutt mulig med barn, det er vi levende bevis p :D

Gy lese om dine erfaringer i Edinburgh, jeg drmmer meg tilbake. Og s fint det bilde av Magnus er <3

julie amundsen agger

26.12.2016 kl.22:44

Anne Grethe:
kanskje med Edgar! ikke med Magnus. Han har nemlig ikke ro i rva, ehhee. Jeg lengter ogs.. m tilbake en gang uten barn. Og jeg er selvflgelig veldig, veldig enig <3