tilbake til berlin; en reisereportasje - del 4

12:34, 05.09.2016 i reisereportasje

torsdagen startet som alle andre dager; litt for tidlig for vår smak. magnus var oppe og hoppet, men slo seg til ro med litt tysk barnetv i senga på rommet vårt. etter en stund ble vi så lei av å bli hoppa på og få tung bleierumpa i ansiktet at vi rett og slett bare stod opp. frokost, sminke seg, you know the drill - ut av hotellet!

dagens destinasjon var plukket nøye ut med tanke på værmeldingen. det meldte strålende sol, og det var det også! vi skulle til tempelhof og sjekke ut den gamle flyplassen. veien dit viste seg å bli myckat lenger enn vi første hadde planagt inni hodene våre. for det første; Sbahn er fantastisk med barnevogn! Ubahn er ikke. Vi tok toget fra KaDeWe, og toget mot den fine stasjonen jeg skrev om sist vi var i Berlin, den som lå over ett vann! (Hallescher Tor) Kom oss greit dit, men derifra gikk det trått videre. Det skulle liksom finnes heis der, noe det ikke gjorde. Tror jeg spurte fem forskjellige folk, og alle bare, lol nei, er ikke heis her. Det viste seg at det var heis på S-bahnsiden av banen, men vi skulle jo ta U-bahn, så da fikk det bare være... Vel, vi brettet opp ermene og bar vogna ned omtrent tusen trappetrinn. Magnus sov heldigvis!

Og såå....

I strålende vær, men meget kald vind, kom vi oss inn på Tempelhof. OG WOW! Sykt svært område!

Magnus var våken og blid! Han visste nemlig at han snart skulle få ut og gå..

Her ble det tid til litt historietime, Magnus fikk løpe fritt, og vi ble passert av enorme mengder joggere. Tenk så kjekt å jogge på en rullebane! Rett frem !

familiebilde med selvutløser <3

Magnus plukket litt blomster til mora si. har en film av han også, men den er litt vanskelig å få inn her på blogg.no, ikke spør hvorfor. jeg jobber med saken da!

etter å ha hengt på tempelhof i godt over en time fant vi ut at nei, nå måtte vi dra videre. for vi var smått sultne, og hadde flere ting på programmet. vi bestemte oss for å gå mot east side gallery. det var litt langt, men vi er veldig vante med å gå på ferie,så var ikke noe stress! vi gikk gjennom kreuzberg og tittet på hipsterne som spiste vegansk mat på gaterestaurantene. så kom vi til påls store høydepunkt for dagen; ei bru som går over spree! wuhu liksom!

see, den brua gikk vi over!

east side gallery var visst mer enn den biten av muren vi gikk forbi. tenke seg til, at vi tok feil igjen. skulle ikke tro vi hadde vært på ferie før.. vi fikk oss iallfall en tur på en stengt byggeplass før vi fant ut at vi måtte snu, for der var det naturlig nok ingen gjennomgang.. ehehe..

husker dere at jeg skrev at vi var sultne? glem det. vi spiste ikke vi. for pål er sæææær! magnus derimot fikk smoothie, banan, kjeks og mer smoothie. ikke noe skikkelig mat på han heller nei #parentsoftheyear. til slutt var vi så slitne og lei av å traske rundt, og bestemte oss for å finne et tog hjem. ååååååh...kjenner frustrasjonen bare jeg tenker på det. for det var langt til næremste togstasjon.

vi gikk, og gikk, og gikk, og gikk.... vi kom frem. men det var selvfølgelig ingen heis!!!!!!!!!!!!! så vi bar vognen med magnus ned trappa, igjen. og det må jeg få si, tyskerene er ikke særlige hjelpsomme på den biten. enn så mange ganger vi endte opp med å bære vogna ned eller opp trapper, så var det ingen som tilbydde seg å hjelpe. det er ukult! hadde det vært i england hadde herrene stått i kø for å hjelpe til. så det så!

jeg er neimen ikke sikker på om vi spiste noe resten av dagen heller.. magnus fikk iallefall en hjerteforma boks med lasagne som vi kjøpte på en awesome butikk med helt vilt utvalg i økologisk barnemat. kjøpte også smokker der! (torr kanskje vi kjøpte babb på den lokale babbsjappa når jeg tenker meg om).

resten av kvelden tenker jeg vi brukte på å stresspakke og være redd for overvekt på flyet hjem..

#berlin #reisemedbarn

05.09.2016, 12:34 · reisereportasje · (0)