tilbake til berlin; en reisereportasje - del tre

13:27, 04.08.2016 i reisereportasje

endelig tid for reisereportasje fra berlin! dag en og to har jeg egentlig skrevet om her: del 1    del 2

dermed blir dette del TRE, og onsdag. syns huske at magnus var rimelig tidlig oppe da vi var i berlin, s vi var vel oppe omtrent 07.30. spiste frokost og dilla snn at vi ikke kom oss ut av leiligheten en eneste dag fr klokka var 10. en dag var vi vel ute rundt 09.50, men sjeldent noe tidligere. ting tar tid med barn ass (ikke det at foreldrene ikke er trege...)

dagens destinasjon var alexanderplatz og resten av sightsene nedover der. vi tok toget fra zoologiske hage og frem til alexanderplatz. jeg er en velidg rolig person til vanlig, men dette var rett etter angrepene i brussel og jeg flte meg ikke trygg p en person stod i togvogna vr og jeg tvang pl til g av toget sammen med meg. det var fyktelig ekkelt, og i ettertid er jeg s flau over meg selv at jeg skjemmes. jeg hadde aldri trodd at jeg skulle la meg skremme av slike ting, men etter ha ftt barn ser jeg litt annereldes p ting. menmen, ingen eksplosjoner p S-bahn i Berlin!

vi kom oss etterhvert frem til alexanderplatz, magnus drakk sikkert 1 liter appelsinjuice, sovnet og var flink sovegutt mens mamma shoppa p primark. etterhvet s vkna han, selcflgleig alt for tidlig, dermed mtte shoppingen opphre. gikk greit da, hadde ftt shoppa greit mye! vi vandret nedover mot tv-trnet, og magnus fikk g litt fritt rundt omkring, noe jeg tror han satte stoooor pris p da han ikke akkurat hadde vrt mye utenfor vogna de siste dagene.

fant en liten trampoline!

uuh, knut!!!

etter ha sjekka ut tvtrnet fra bakken gikk vi ned mot en fontene jeg innbiller meg heter tritonfontenen. magnus syns den var awesome for si det snn, og han ville ikke dra derifra. mtte avblse leken da han for tredje gang prvde klatre oppi. det kunne blitt veldig vtt tror jeg. ikke det at det ikke ble vtt senere..

(prver meg p sigrid sin eminente redigeringsteknikk - bare sett noe over det du vil ha bort!)

da magnus endelig sa seg ferdig med fontena gikk vi videre ned mot berliner dom. men, da vi ventet p grnt lys i lyskrysset kjente jeg noe varmt som rant nedover armen min. nevnte jeg at magnus drakk 1 liter appelsinjuice? og tre timer ut i dagen hadde han fortsatt samme bleie som da vi forlot leiligheten. det var tiss. varmt tiss. i et svrt veikryss i berlin. h! jeg fikk hetta, haha. vi fant nrmeste bygning med litt skjerming og skiftet p han i vogna. tenke seg til, bodyen var ikke vt, men det var buksa for si det snn! strste utfordringen med bytte klr i ei vogn er jo hvis man m bytte body, s takk guuuud for at vi slapp det.

h, berliner dom! en av verdens vakreste bygninger. her satt vi lenge og nt sola og utsikten.

s fant magnus en fontene igjen, og papsen mtte lpe.

s var det tid for lunsj, og vi spiste p peter pane som fr het noe annet jeg ikke husker akkurat n, hahaa. hovedgrunnen til at vi spiste der var at jeg ville prve vegetarburger, og det hadde de i fleng der. fantastisk digg mat! anbefales veldig. vi var der sist vi var i berlin ogs, og fant greit frem til restauranten som heldigvis hadde ledig plass til oss og vogna. magnus var suuuuperlei av alt som het vogn og sitte i ro, s han raca overalt inne i restauranten og stressa opp foreldrene. kan ikke huske noensinne ha spist et mltid i fred og ro med han der alts! kommer vel etterhvert forhpentligvis. maten var god, og magnus var urolig, s vi spiste fort som fy og fortet oss nedover til brandenburger tor. der var det fullt av folk ass!

magnus sov og pl var flau over meg med min nyinnkjpte selfiestick. jaja, bilde ble det! og mer vandring.

(pl var med han ogs alts.)

vi gikk til sony centre, det var svrt. skulle nske vi fikk det med oss by night, det hadde vrt enda kulere!

sovende gutt!

veien hjem fra sony centre skulle vise seg bli sjuuuukt lang. vi surra lenge rundt omkring for finne en heis ned til togstasjonen, but no, ikke noe hente der. etter ha svinsa rundt omtrent for alltid, bret vogn i trapper og rulletrapper, s ga vi opp og labbet mot potsdamer platz. der sto det skilting med heis p, men heisen kunne serist ikke bli funnet. vi lette og vi lette, og s vknet selvflgelig reiseflgets yngste. det ble litt sutring og sure miner, alle var slitne og sultne, og ville helst tilbake til hotellet med eeeen gang. jeg spurte noen unggutter inne i en kiosk om de visste hvor heisen var, og joda, rett over der visstnok. men ikke f om det var noen heis der. trodde jeg var blitt gal som ikke s denne heisen alle snakket om. tilslutt viste det seg at heisen l inne i en bakgrd i neste gate. ja, skikkelig logisk alts! nei. tusen minuspoeng for potsdamer platz. men, hjem kom vi!

magnus fikk seg tysk barnemiddag fra glass (buhu s fle foreldre vi eeer) og vi bestile room service senere p kvelden. magnus hadde jo seff fkka opp telefonen, s vi mtte ned i resepsjonen for bestille. but I fix you knooow.

pl spiste lasagne og jeg risotto. tror ikke ieg tok bilde av maten?? drlig bloggggeer...

s la vi oss egentlig. haha.

#berlin #reisemedbarn

04.08.2016, 13:27 reisereportasje (1)

Anne Grethe

04.08.2016 kl.21:50

h, gy! S morsom lesning. N fikk jeg lyst til reise til Berlin. S fine bilder av dere og. Spesielt det med Knut :D