london, selvfølgelig ; en reisereportasje - del 1 (2)

13:07, 26.10.2015 i reisereportasje

da var det endelig tid for reisereportasjene fra london! del 1 finner du egentlig her!

men, ja, london <3 byen i mitt hjerte, og byen jeg alltid bare MÅ tilbake til. derfor er det litt vemodig å skrive denne reisereportasjen, siden jeg nemlig IKKE kommer meg til london i år. en tradisjon blir brutt, og jeg er skikkelig trist. men, men...

denne londonturen ble litt slappere enn de andre vi har vært på. vi hadde jo nettopp vært fem dager i dublin, og var egentlig litt slitne. så dag to i london kom litt seint i gang. vi sov dødslenge, før vi gikk til tuben. jeg tror vi kjøpte frokost på marks & spencer, men det kan jeg ærlig talt ikke huske. er jo litt lenge siden .. og jeg er så dårlig til å ta bilder! det får bli nyttårsforsettene mine i år: ta mer bilder på ferie. dra på ferie. men ja. vi tubet til wembley, og det tok en halv evighet. vi skulle nemlig på london designer outlet. dette var andre gangen vi tok turen, og det er såå verdt det. den nikebutikken de har der... himmelen! så mye fint,og så billig da! vi var også innom marks and spencer sin butikk, og jeg kjøpte litt undertøy. videre gikk opp i andre etasje på senteret, og besøkte the body shop sin butikk. elsker tilbudene de har der! 10% rabatt hvis du kjøper en vare, 20% hvis du kjøper to varer osv. det er greit da! vi kjøpte også sjokolade til en kompis av oss som passa hus og postkasse mens vi var borte. sjokolade som så ut som golfballer. miihih.

vi klarte jo selvfølgelig å velge verst tenkelige dag å dra til wembley på: finale i rugbyserien. fyFASAN så mye folk det var det. det var helt sinnsykt!

outleten ligger til høyre for stadionen, så ja, vi måtte bryte oss gjennpm denne gedigne folkemengden. dere aaaaner ikke!

og her kan man snakke om kulturforskjeller fra norge. langs hele veien bort til stadion satt folk og vorset. drakk konjakk rett fra flaska og røyka. med ungene i barnevogn vedsiden av! WHAT!

etter å ha traska rundt og shoppa en del, tok vi tuben tilbake til hotellet for å legge fra oss handleposene. vi satte snuten mot camden, og camden market. der var det også stappa med folk! jemelen, man  kan snakke om folkemengder... spesielt siden de kun hadde den ene inngangen til tuben åpen, så ble skikkelig kork der.

camden var et utrolig kult område, men tjåke fullt av folk. vi kikka innom det første markedet man kommer til, og trodde det var det hele. det skulle vise seg å være feil. vi gikk visst ikke langt nok. haha. uansett, jeg sikla på alle vintagekjolene som hang i bodene, og koste meg med en bubble tea. vi så på alle de rare folkene, og bare gikk rundt egentlig. vi var egentlig skikkelig sultne, men ble aldri enige om hvor vi skulle spise. så vi bare gikk, og gikk og gikk.. var veldig fint i camden da! fikk sett kanalen også, og ble enige om at neste gang vi skulle til london så måtte vi gå langs kanalen.

vi gikk helt til primrose hill, det skulle visst bare to noen minutter i følge reiseleder kjerpeseth, men tok litt lengre tid altså... også begynte det å regne! som alltid! vi småjogga bort til parken, og kom oss under noen trær, og der chilla vi til det ble opphold igjen. deretter kjøpte vi oss baguetter i en kisok, og satt oss i gressbakken for å spise seeeen lunsj.

etter vi hadde spist lunsj og sussa litt, gikk vi opp til toppen av primrose hill. og fikk sett london skyline! åååh, byen miiin <3 begynte seff å regne IGJEN, så vi var rimelig alene på toppen.

fineee byen miiin <3

her stod vi under et tre i ly for regnet, nok en gang. det er så kjedelig når det skal regne hele tiden, men akk og ve, slik er det vel bare i london.

nå var vi slitne og sultne igjen, så da var det bare å begi seg på veien hjem. vi fant ut at vi ikke gadd å gå tilbake til camden stasjon, vi skulle bare hoppe på en av bussene som stoppa utenfor dyreparkens utgang. menneeeh... klokka 18 på en lørdag var det ikke bare et par stk som var i dyreparken....................... vi kom altså ikke med buss nr 1,2,3,4 eller 5. så da gikk vi da. endte til slutt opp med å gå tilbake til camden town, men gikk en annen vei da. så det ble litt lengre, det hadde vi godt av... haha. enda sykere kø inn der enn før på dagen!

vel hjemme på hotellet heiv vi oss i dusjen, og ordna oss litt før vi gikk til the baltic , en digg restaurant som ligger like ved southwark tube station. utrolig god mat, og knall stemning!

her er pål på vei ned trappa.

pål sin forrett

min forrett. rødbetsuppe <3

etter vi hadde spist og gode og mette ruslet vi tilbake til hotellet for å legge oss. ble veldig sent som vanlig, og jeg var i allefall sinnsykt sliten.

26.10.2015, 13:07 · reisereportasje · (2)

Linn Therese Dagsland

26.10.2015 kl.13:18

Ønsker deg en fantastisk fin mandag, skjønne du! :-)

Synne

26.10.2015 kl.13:47

Så utrolig hyggelig, håper dere koser dere masse! :-)