dublin, mine damer og herrer; en reisereportasje - del 5 ( og plutselig del 1 av london!)

09:39, 24.10.2015 i reisereportasje

siste dagen i en by er alltid kjip, for den består bare av frokost og reising som regel. intet unntak denne gangen! vi kjøpte oss frokost på tesco mener jeg å huske, men det kan jo like gjerne være feil. det er trossalt nesten 1,5 år siden vi var i dublin. spiste på rommet, før vi gikk en siste tur langs elva. jeg kjøpte meg kaffe på starbucks, og dette er seriøst det nærmeste de ever har vært å skrive navnet mitt riktig:

det var nesten da....

efterpå reiste vi til flyplassen. med verdens rareste taxisjåfør. han kjørte dritfort og stoppa i busslommer for å sjabbe i telefonen. og det var bare nesten at han gadd å åpne bagasjeluka for oss da vi kom fram.... uuuuuuansett! flyplassen i dublin var ganske stor, men oversiktlig. vi var litt tidlig ute egentlig, så jeg brukte tida på å kikke i kiosken. endte opp med å kjøpe ei bok til pål, og et helt sinnsykt ukeblad til meg selv. det var bare det rareste ever. satt med åpen munn hele veien til heathrow.

hele bladet var bare mongo.  betalte ca 10 kr for det da, så det var totally worth it.

seff et bilde av himmelen fra flugplanet!

endelig ankom vi london, men heathrow var en jævlig svær og rar flyplass. var sinnsykt langt å gå fra der vi gikk av flyet og til bagasjehentinga. følte at vi gikk i en evighet, og det er sikkert ikke så langt fra sannheten. heldigvis var kofferten min enda ganske lett (veide 12 kg ved take off BODØØØ), så det gikk bra å trille den etter meg heeeeeelt til tubestasjonen. for ja, vi skulle ta tube. med koffert. mitt verste mareritt ever. tube er helt fantastisk, sålenge man ikke har koffert på slep.... det gikk veldig bra egentlig, byttet til jubilee på green park mener jeg, og kom oss til southwark. og da vi kom ut av stasjonen der, da var alt bra igjen! london for mine føtter! veien bort til hotellet virka dritlang, selv om den ikke er det. for jeg var så sinnsykt gira, og var sååå klar for å hive meg i gigasenga og ta meg en etterlengtet dusj! ååååh citizenM i mitt hjerte <3 <3

åh, men takk! <3

her lå jeg og schlappa litt av.

da vi hadde kommet oss i orden på hotellrommet, og jeg hadde fått dusjet, vandret vi bort til tuben. dro til covent garden der jeg skulle handle på lush, også var lush BORTE? sykt skuffa gikk jeg bort til laduree og kjøpte overprisa makroner, og trøstespiste et par før vi gikk til piccadilly circus. der ble vi møtt av en satans gjeng med folk, og det var ikke så gøy at vi gadd å henge der så veldig lenge. vi oppsøkte china town, og ble igjen skuffa. jeg aner ikke hva jeg hadde sett for meg, men det var større enn realiteten!

det var også massse folk i china town, så vi bestemte oss egentlig for å finne en liten park der vi kunne nyte resten av makronene jeg hadde kjøpt. vi siktet oss inn på st. james square som skulle ligge rett i nærheten. det gjorde den også, men den var stengt for dagen da vi ankom. nå innså vi at det kanskje var litt overkill å dra så tidlig til byen som vi hadde gjort, det var trossalt godt over en time til vi hadde bord på gaucho grill..... vi satt oss ned på en benk utenfor parken og delte de siste makronene mens vi fantaserte om alle som bodde i byggene rundt parken.

mmm salt karamell!

da klokka endelig nærmet seg 19 gikk vi opp til gaucho grill ved piccadilly. veldig god mat, og veldig dyrt!

etter måltidet brukte vi litt tid på å spasere i londons gater før vi tubet hjem og stupte i seng. godkjent første dag!

24.10.2015, 09:39 · reisereportasje · (0)