dublin, mine damer og herrer; en reisereportasje - del 3

12:22, 22.10.2015 i reisereportasje

den tredje dagen i dublin startet som alle andre dager på ferie. vi forsov oss. selv om vi la oss tidlig! frokosten i dag ble inntatt på en typsik frokostrestaurant rett rundt hjørnet fra hotellet. jeg spiste fullkornstoast og bønner, og pål hadde full english breakfast om jeg ikke husker helt feil...

etter vi hadde spist begynte vi å gå mot phoenix park. planen var at vi egentlig bare skulle gå et lite stykke på veien før vi tok prammen opp til parken. men det var så mye fint å se på og så koselig å spasere langs elven, at vi like gjerne bare gikk hele veien. det var ganske langt, men vi hadde gode sko og været var bra!

phoenix park var svæææææær! herregud. følte vi bare gikk og gikk og gikk og gikk. planen var egentlig å sjekke ut det området der det gikk ville rådyr, men det var jo dritlangt å gå dit. og det hadde vi ikke helt lysta og ork til. så vi ble hengende i den første delen av parken, før vi gikk til en svært monument og sjekka trøkket der. jeg måtte klatre på det... sammen med alle barna...

svæært.

etter vi hadde sett oss ferdig i parken, gikk vi tilbake langs elva. men denne gangen lette vi etter en pramstasjon, men kunne ikke finne det. så vi gikk feil vei over ei bru, og havnet plutselig ved guiness store house. fant ut at det kunne vi gjøre dagen etter, og det var veldig lurt. for det var gøy! (mer om det i morgen). vi snudde og gikk tilbake over broen, og fant til slutt en pramstasjon. tok prammen/trammen (vet egentlig ikke hva det heter. trikk?) til et shopping senter som lå like ved hotellet. der kjøpte jeg litt klær til magnus på mothercare, og vi kjøpte adapter sånn at vi kunne lade mobiler og pcer. var også innom boots, herregud så mye de hadde! vi gikk utover mot havna, men ble forfulgt av veps, så vi snudde da vi hadde kommet halvveis. på veien tilbake poppa vi seff innom penneys også, for jeg trengte ny veske, siden den ene hanken RØK!!! så kjøpte meg veske da.

(tar så lite bilder på ferie. må kjøpe meg nytt og mindre kamera)

vi stoppet innom elephant & castle for (sen lunsj), og jeg spiste vegetarsandwich som var ufattelig god! masse tomat, gode oster og masssssse digg salat. pål spiste scampi og couscous, og det stiiinka. dama på nabobordet nøys meg på hånda, YUCK. holdt  på å spy ned hele lokalet, men kom meg inn på toalettet og fikk brekt meg ferdig der. fisjfaen. etter lunsjen traske vi de 200 meterne til hotellet. jeg bada med badebooombe og pål så på mtv. alt som vanlig altså.

denne kvelden kranglet vi igjen om restaurant, og vi kom oss ikke før det ble driiiitsent. vi endte opp på en mongolsk grill, men det vakke så godt som det er på cheng cheng eller hva det heter i fredrikstad. og det var spicy! men joda, godkjent restaurant. vi var jo som sagt veldig sent ute, så de holdt på med stenging i slutten av måltidet vårt. oh well.... sjokkis og brus på tesco ble det allikevel!

22.10.2015, 12:22 · reisereportasje · (0)