dublin, mine damer og herrer; en reisereportasje - del 3

12:22, 22.10.2015 i reisereportasje

den tredje dagen i dublin startet som alle andre dager p ferie. vi forsov oss. selv om vi la oss tidlig! frokosten i dag ble inntatt p en typsik frokostrestaurant rett rundt hjrnet fra hotellet. jeg spiste fullkornstoast og bnner, og pl hadde full english breakfast om jeg ikke husker helt feil...

etter vi hadde spist begynte vi g mot phoenix park. planen var at vi egentlig bare skulle g et lite stykke p veien fr vi tok prammen opp til parken. men det var s mye fint se p og s koselig spasere langs elven, at vi like gjerne bare gikk hele veien. det var ganske langt, men vi hadde gode sko og vret var bra!

phoenix park var svr! herregud. flte vi bare gikk og gikk og gikk og gikk. planen var egentlig sjekke ut det omrdet der det gikk ville rdyr, men det var jo dritlangt g dit. og det hadde vi ikke helt lysta og ork til. s vi ble hengende i den frste delen av parken, fr vi gikk til en svrt monument og sjekka trkket der. jeg mtte klatre p det... sammen med alle barna...

svrt.

etter vi hadde sett oss ferdig i parken, gikk vi tilbake langs elva. men denne gangen lette vi etter en pramstasjon, men kunne ikke finne det. s vi gikk feil vei over ei bru, og havnet plutselig ved guiness store house. fant ut at det kunne vi gjre dagen etter, og det var veldig lurt. for det var gy! (mer om det i morgen). vi snudde og gikk tilbake over broen, og fant til slutt en pramstasjon. tok prammen/trammen (vet egentlig ikke hva det heter. trikk?) til et shopping senter som l like ved hotellet. der kjpte jeg litt klr til magnus p mothercare, og vi kjpte adapter snn at vi kunne lade mobiler og pcer. var ogs innom boots, herregud s mye de hadde! vi gikk utover mot havna, men ble forfulgt av veps, s vi snudde da vi hadde kommet halvveis. p veien tilbake poppa vi seff innom penneys ogs, for jeg trengte ny veske, siden den ene hanken RK!!! s kjpte meg veske da.

(tar s lite bilder p ferie. m kjpe meg nytt og mindre kamera)

vi stoppet innom elephant & castle for (sen lunsj), og jeg spiste vegetarsandwich som var ufattelig god! masse tomat, gode oster og masssssse digg salat. pl spiste scampi og couscous, og det stiiinka. dama p nabobordet nys meg p hnda, YUCK. holdt p spy ned hele lokalet, men kom meg inn p toalettet og fikk brekt meg ferdig der. fisjfaen. etter lunsjen traske vi de 200 meterne til hotellet. jeg bada med badebooombe og pl s p mtv. alt som vanlig alts.

denne kvelden kranglet vi igjen om restaurant, og vi kom oss ikke fr det ble driiiitsent. vi endte opp p en mongolsk grill, men det vakke s godt som det er p cheng cheng eller hva det heter i fredrikstad. og det var spicy! men joda, godkjent restaurant. vi var jo som sagt veldig sent ute, s de holdt p med stenging i slutten av mltidet vrt. oh well.... sjokkis og brus p tesco ble det allikevel!

22.10.2015, 12:22 reisereportasje (0)